Jom Bantu Badan Anda Untuk Melakukan Detox

Sebenarnya badan kita mampu melakukan proses detox secara semulajadi. Tetapi keadaan zaman sekarang yang banyak pencemaran, stress, makanan ringan dan macam-macam lagi laa, telah meningkatkan lagi kandungan toxin yang masuk ke dalam tubuh kita. Makanye kita haruslah membantu tubuh badan kita untuk melakukan proses detox.

Jika anda inginkan kehidupan yang lebih sihat dan bahgia, haruslah kita bersungguh dalam memperbaiki taraf kesihatan kita dengan melakukan beberapa langkah ini:

1. Makanan

Anda mampu mengurangkan jumlah toxin dalam badan dengan pemilihan makanan yang betul. Seeloknye elakkan dari mengambil fast food dan semua makanan yang dah di modify macam kacang dalam tin, jagung dalam tin, sardin dan macam-macam lagi la kan. Makan makanan organic seperti sayur dan buah-buahan mampu membantu tubuh kite untuk melakukan detoksifikasi secara semulajadi. Dekatkan diri anda dengan "natural life", insyALLAH kesihatan anda akan bertambah baik.


2. "Chelation"

Besi dan logam adalah antara toxin yang berada di merata-merata tempat sekeliling kita. Besi, logam dan bahan kimia ini boleh dijumpai dalam kebanyakkan barang di rumah kita. Lampu fluorescent, mentol, sabun pencuci dan banyak lagi. "Chelation" adalah rawatan yang menggunakan ubat-ubatan untuk memrangkap logam dan membuangnya dari badna kita.



3. Sauna

Berpeluh adalah cara semulajadi yang amat berkesan untuk mengeluatkan toxin dari badan kita terutama bagi lemak larrut yang menyumbang kepada masalah obesiti dan berat badan. Bersenam adalah salah satu cara mengeluarkan peluh yang amat bagus. Tapi jika fokus pada mengeluarkan peluh sauna adalah yang terbaik. :)



4. Supplement

Kualiti makanan sudah semakin jatuh sejak akhir2 ni. peniaga dan pelanngan fokus kepada harga dan kos yang murah. Masak sendri memng terbaik tapi kehidupan harian yang sibuk menyebabkan kita tidak berkesempatan untuk sentiasa masak untuk diri sendiri dan keluarga.oleh itu tubuh badan kita tidak mendapat nutrisi yang cukup. Pengambilan supplemen adalah pening untuk kita memenuhi keperluan nutrisi badan kita. Antara supplemen yang terbaik adalah vitamin, omega 3, minerals dan banyak lagi.

 #healthylifetyle #supplement #toxin #detoxification #membuangtoxin #badansihat #kurus #diet 
TAG