Vitamin C Semulajadi yang Terbaik dan Berteknologi Tinggi



Vitamin C adalah vitamin yang larut dalam air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh, dengan fungsi utama sebagai antioksida yang baik. Ia amat pnting bagi menggalakkan kesihatan gigi, gusi tulang dan secara umumnya, semua yang membentuk tubuh anda.

Tubuh anda mampu melakukan pelbagai perkara namun tubuh tidak dpat menghasil atau menyimpan vitamin c. Oleh itu kita perlu sentiasa mengambil vitamin C untuk tubuh anda melalui permakanan harian dan suplemen. dan mengurangkan pembaziran.

Untuk sentiasa  memastikan tubuh kita mendapat vitamin C yang secukupnya memang sukar oleh itupengambilan suplemen vitamin C dapan membantu tubuh kita untuk mendapat vitamin c yang diperlukan. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.


Sustained Release Vitamin C dari Shaklee


Sustained Release Vitamin C dari Shaklee amat istimewa kerana ia mempunyai sistem perlepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C. Ujian kliinikal telah membuktikan vitamin c shaklee di dalam 2 tablet (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.


Sustained Release Vitamin C dari Shakleeadalah produk semulajadi yang diperolehi dari ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut yang sensitif. Diperkaya dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin c untuk mempertingkat keberkesanannya.

Manfaat


1. Membentuk Kolagen


Meransang pembenukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot lembik.

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan


Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Memerangi Kanser


Ia adalah salah satu anti oksidan yang berkuasa kerana ia mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser danmembuang kimia merbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.



4. Mencantikkan Kulit


Mampu mencerahkan kulit dan selai itu melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.


5. Memperbaiki Insomnia


Ia memperbaiki insomnia, stress dan keresahan.

6. Mengekalkan kolestrol Sihat


Mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat dan menghalang pendarahan dalaman.

Pengambilan Vitamin C


Berdasarkan kajian Dr. James Scala, manusia selamat untuk mengambill 5,000mg (10 tablets) hingga 10,000mg (20 tablets) vitamin C setiap hari. Dr. Pauling yang menemui vitamin C mengambil 18,000mg vitamin C sehari dan beliau sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.

Setiap hidangan buah membekal kan sekitar 45-60mg vitamin c. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin c yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah masak ranum. Buah yang tidak cukup masak mengandungi vitamin C yang lebih sedikit. kandungan vitmin c pada buah akan berkurangan setelah dipetik dan terdedah kepanasan.

Bukan itu saja malah bagi mereka yang merokok, rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C dan pil penahan sakit menyebabkan penyusutan vitamin C dengan banyak

Diharapkan perkongsian ini dapat membantu anda :)

Testimoni







Pertanyaan/Order

Whatsapp Fadz di 0129066408 (akak mesra) untuk harga dan konsultansi terbaik :)

#hilangkanjerawat #jerawatbatu #jerawat #antioksidan #puncajerawat #atasijerawat #masalahjerawtbatu #kulitcantik #tfadzlinabeauty #ubatjerawat #krimjerawat #petuamoden #caraatasijerawatbatu #petuamudah #vitamin #kulitsihat #kecantikan #vitamincshaklee #supplement #shaklee #vivix #vitaminc #vitamine #vitamina #minyakbroge #glacomplex #rawatjerawat #atasijerawatbatu #jerawatteruk #kerapdemam #kurangdemam #shakleebandarsaujanaputra



TAG